PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły zasadnicze prace na 12-kilometrowym odcinku trasy Przemyśl – Malhowice do granicy z Ukrainą. Za ponad 47 mln zł wymieniono tory, wyremontowano perony w Pikulicach, Hermanowice i Malhowice oraz 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace umożliwią reaktywowanie po 28 latach połączeń pasażerskich na linii nr 102 Przemyśl – Malhowice – granica państwa.

PLK zakończyły realizację zasadniczych prac na trasie nr 102 Przemyśl – Malhowice – granica państwa. Po ostatecznych odbiorach, przewoźnicy będą mogli planować uruchamianie połączeń pasażerskich.

Linia nr 102 prowadzi z Przemyśla na południe do Malhowic, do granicy polsko-ukraińskiej. Długość tego odcinka wynosi 12 km. Ruch pasażerski funkcjonował do 1994 r. Linia jest wykorzystywana do wstawiania wagonów i lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce. Dzięki wykonanym pracom stworzona została możliwość wykorzystania trasy w komunikacji do przejścia kolejowego z Ukrainą. 

Na odcinku Przemyśl – Malhowice – granica państwa, PLK wykonały prace, które pozwolą przywrócić przejezdność trasy z maksymalną prędkością 60 km/h. Oprócz wymiany torów i rozjazdów na długości 12 km, wykonano remont peronów na stacji Pikulice oraz na przystankach Hermanowice i Malhowice. Sprawność i bezpieczeństwo na trasie zapewni również remont 9 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach: Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice, Malhowice oraz 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów stalowych i 11 przepustów.

Remont, na zlecenie PLK, za ponad 47 mln zł netto wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków sp. z o. o. Prace są finansowane ze środków Spółki.

Poprzedni artykułW Medyce odbyło się międzynarodowe szkolenie funkcjonariuszy służb celnych
Następny artykułNie żyje Ryszard Lewandowski, były wiceprezydent Przemyśla

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here