W Przemyślu, w ramach największego programu inwestycyjnego, PKP Intercity ogłosiło postępowanie o zamówienie publiczne na wybór wykonawcy modernizacji stacji postojowej Przemyśl Bakończyce. Wybór firmy, której powierzone zostanie zadanie, planowany jest w trzecim kwartale tego roku. Na Podkarpaciu do 2025 roku na stacji postojowej Przemyśl Bakończyce powstanie ekologiczna myjnia całoroczna oraz przebudowana zostanie bocznica kolejowa. Koszt tej inwestycji to ponad 380 mln zł.
Inwestycja zostanie podzielona na dwa zadania. Pierwsze z nich to budowa całorocznej ekologicznej myjni automatycznej, dzięki której możliwe będzie kompleksowe mycie taboru. Poprawiona zostanie gospodarka wodna obiektu, co zminimalizuje jego oddziaływanie na środowisko i usprawni pracę stacji Przemyśl Główny. Drugie zadanie obejmie przebudowę stacji postojowej Przemyśl Bakończyce. Nowoczesne zaplecze techniczne wpłynie na bardziej efektywne przygotowanie pociągów do trasy, a rozbudowa układu torowego pozwoli obsłużyć większą liczbę składów.
— Dla polskich kolejarzy najważniejszy jest pasażer. Udowadniają to swoją służbą każdego dnia. Aby jednak ta służba mogła być jeszcze bardziej efektywna, konieczne są nowe inwestycje i innowacyjne rozwiązania. Spółka PKP Intercity jest w trakcie realizacji największego w historii planu inwestycyjnego, który obejmuje nie tylko zakup nowoczesnych taborów, ale również projekty infrastrukturalne. Dzięki zmodernizowanym, przyjaznym środowisku stacjom postojowym możliwy będzie jeszcze wyższy poziom obsługi technicznej floty pociągów, która nieustannie się rozrasta. Przemyślane i konsekwentne działania PKP Intercity przybliżają nas do celu, jakim jest komfortowa, bezpieczna, przewidywalna, dostępna i ekologiczna kolej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk
Modernizacja stacji postojowej w Przemyślu to duży krok w rozwoju oferty PKP Intercity dla Podkarpacia. Długofalowe plany spółki wyznaczają kształt siatki połączeń dla województwa do 2030 roku. Przewoźnik ma w planach uruchomienie dodatkowych par dziennych pociągów kategorii IC z Przemyśla i Rzeszowa w kierunku Krakowa i Wrocławia. Przez Kraków do Warszawy nadal ma kursować pociąg EIP obsługiwany przez skład Pendolino. Połączenie ze stolicą będą zapewniać także dodatkowe pary dziennych pociągów IC z Rzeszowa przez Lublin lub Radom.
Podobne inwestycje z sukcesem realizowane są na terenie całej Polski. Ekologiczne myjnie powstają również w Krakowie i we Wrocławiu, a niedawno podobny obiekt został otwarty w Warszawie.